Bjorli Bunny

Vilken lång dag!
Som ni läste tidigare så åkte Erik hem i morse vilket var sjukt jobbigt. Hade helt glömt bort att han faktiskt skulle åka hem. Vet inte vad jag tänkte/hoppades på. Vi fick i alla fall sjukt mysiga dagar tillsammans med god mat, mycket kortspel och vänner. Helt underbart att bara hänga igen och slappa tillsammans. Kul att ha någon att mysa med efter jobbet!
Nu har jag precis kommit hem från Bunnpris där jag shoppat loss lite köttfärs för 10 kr! Mamma, det blir inte kyckling i morgon. Det blir köttfärssås. Thai på lördag!
Innan dess var det middag i T-kroken, väldigt gott och trevligt! De flesta danskarna som har haft vinterferie denna veckan åker hem i morgon så vi hade en barntävling idag i barnbacken som ett litet avslut. Jag har verkligen längtat efter denna tävling, tyckte det skulle bli så kul! Dessutom skulle jag få vara kanin och bara springa runt och larva mig utan att någon såg att det var jag, grymt!
Det jag dock glömde var att jag har väldigt svårt för trånga utrymmen och får snudd på panik när jag inte få luft. Detta kom jag å andra sidan på igen relativt snabbt efter att kanindräkten kommit på. Vet inte hur bra man ser på bilden nedan men det är endast två små pyttehål där det är meningen att man ska få luft. Jag började lasta upp kuddar till banan vi skulle bygga och tog på mig skidorna och skejtade iväg i all världens fart. Tills jag kommer fram till barnbacken. Paniken är upp över öronen och jag hyperventilerar som aldrig förr. Jag får ingen luft och jag ser ingenting (kaninens ögon är toksvarta så vi beslutade att jag skulle ha goggles så jag såg lite snäll ut. Detta stängde ytterligare två andningshål vill jag förtydliga). Brillerna gjorde så att dräkten drogs ned och ögonen täcktes. Där står jag, kanin i barnbacken och alla barn närmar sig och det enda jag vill göra är att slita av mig dräkten och andas normalt. Tack och lov förstör jag inte barnens upplevelse av den söta kaninen utan åker i stället fort därifrån och springer in i uthyrningen och sliter av mig kanines huvud. Jag kunde äntligen andas! Tog även beslutet att inte ha på mig 3 byxor under dräkten utan sänka antalet till ett par. Efter detta och uppfinningen att böja in kaninens mun lite lätt så kunde jag genomföra mitt hedersuppdrag som kanin!
Tur att det är långt till påsken...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Sötaste påskharen ever!

2012-02-16 @ 21:35:44
Postat av: Guddan

Den där stilen känner vi igen från Emmabacken!

2012-02-16 @ 22:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0