Morgonstund har guld i mun?

Från vår längdtur till Rune och Sine tidigare i veckan.

Tjingeling!
Kom precis hem efter en lång, lång dag. Det är inte bara positivt att bo nära backen kan jag säga direkt.
Jag vaknade i morse av att Kåre ropade på Henning att det var massa folk utanför skidshopen. Jag försökte somna om men kände ändå att det lite var vår (min och Hennings) uppgift att gå dit och kolla vad det var. Jag reste mig då upp ur min varma säng och kollade på klockan. 08.07. Jag säger inte att det är tidigt, bara tidigare än jag borde gått upp. Vi gick dit och kollade vad det var och de ville hyra skidor, var hur många som helst så inte så konstigt kanske att de kom lite tidigare. När klockan närmade sig 10 och jag skulle ha lektion kl 10 sprang jag hem och åt en snabbfrukost och sen tillbaka och på med pjäxorna. En heldag utomhus väntade! På morgonen hade jag först 2 timmar med två olika nybörjare. Sedan 90 minuter med två tjejer som ville lära sig åka lite mer snowboard. Så kul! Åkte stolliften, hängde lite i parken osv. Martina, vet inte om du läser, men de var precis som oss i den åldern! Sedan en superduktig 11-åring på eftermiddagen. Bra dag! Sedan blev det middag tillsammans på T-kroken. Det har kommit 2 till för att jobba här och de lagar även mat varje kväll den här veckan för 55:-/middagen. Har bokat in mig idag och i morgon för på måndag kommer Erik! Haha, i övermorgon. Najs. Nu ska jag kolla ett avsnitt vänner innan jag städar huset. Måste unna mig lite kvalitétstid.
Kram och ha de!

Kommentarer
Postat av: mamma

låter härligt! vad dessa tjejer måste ha varit glada att de fick lektionen med dig! som jag minns det så var alltid skidlärarna ni hade när ni var små era idoler under veckan! Härligt att erik kommer upp - skickar några veckotidningar med honom:-) Kramar i massor!

2012-02-11 @ 18:35:34
Postat av: Anonym

Ska definitivt tipsa Marty om att läsa inlägget! För det är väl min M du menar?

2012-02-11 @ 19:43:56
Postat av: Guddan

Det var jag som kommenterade, vete 17 varför mitt namn försvann...

2012-02-11 @ 19:44:37
Postat av: Olivia

Sjävlfallet, din M ! Hälsa henne !

2012-02-11 @ 19:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0