Ändrade planer

Vaknade i morse av ett ryck, hade försovit mig. Tack och lov visade klockan bara 10 min efter att jag skulle gått upp. På 15 minuter lyckades jag sminka mig, göra frukost (inklusive att koka te!) och ta på mig kläder. Landade i soffan 09.15 som bestämt. Skypetid med Erik. Skypefrukost som tidigare nämnts. Mycket mysig tradition.
Efter det vandrade jag de 100 m till jobbet i pisten precis utanför dörren, kommer verkligen ut mitt i backen. Sjukt.
Hängde lite i skidshopen, hyrde ut lite skidor och fick lära mig verkstaden! Kan numer slipa kanterna, vaxa dem, fylla repor, slipa undersidan osv. Stolt far?
Vet inte vart dagen tog vägen, gick otroligt fort. På eftermiddagen var det möte med Danske Legernes kommité, lite vad de förväntar sig och så inför nästa vecka. Var hemma vid 17-tiden och tänkte gott ta mig en lång dusch och sova tidigt. Icke då, 18.00 ringde Magnar från skidshopen och undrade om jag ville jobba en timme till. En liten flicka ville lära sig att åka snowboard. Självklart tänkte jag och vandrade ut i -16 med min hals och för lite kläder. 1-0 Norge. 1 timme blev 1,5 timme och jag var hemma, stelfrusen vid halv 9. Tänkte ta ett paket nudlar och bara hänga, lite småtråkig kväll. Återigen ändrade planer, Rune och Sine kom över och lagade middag och även Marie kom över och spisade lite spagetti och köttfärssås, hörde ni, sås den här gången! Mycket trevlig kväll som nu rinner mot sitt slut, ska ta och krypa ner i sängen och kurera mig.
Kram puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

låter som norge blir bättre och bättre-och så finns det en lycklig lite tjej som kan åka lite snowboard i dag! puss och kram mamma

2012-01-21 @ 09:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0