Dessa underbara missförstånd

Äntligen inne från kylan. Till och med hunnit stoppa lite spagetti och köttfärs, nej ingen sås(dyrt!), i magen.
Kom till hotellet för att få min efterlängtade kudde och utanför står det en påse med lakan, påslakan och örngott. Ingen kudde. Tyckte jag förklarat vad jag var ute efter och trodde jag var förstådd. Ingen kudde rikare men manglade hotellakan klagar jag inte på!
Det visade sig att min rumskompis också han missförstått mig och plockade snabbt fram två kuddar ur garedroben i huset...
Så, till min första dag.
Den började lite sämre klockan 04.22 då jag vaknar av ett sjukt ljud som jag bara kunde jämföra med jordbävning eller liknande. Jag var inte långt ifrån när jag fick veta att snön på taket (som är sjukt mycket) rasade ner utanför mitt rum. Lagom rädd somnade jag om utan denna vetskap.
På morgonen vaknade jag och vred mig i sängen. Många vet säkert att jag och herr planerare går hand i hand och att inte veta vad jag skulle göra under dagen var otroligt jobbigt. Visste inte vad som skulle hända alls och den (o)-vetskapen var gräslig.
Jag tog mig i alla fall upp och vandrade ner mot affären för att handla lite nödvändiga ting. Affären var stängd. Öppnar klockan 12. Vi är ju i Norge.
Det var inte mycket till än att gå tillbaka, dra på sig skidkläderna och vandra ner mot skidskolestugan. De första timmarna gick enormt fort och jag fick lära mig allt från att hyra ut skidorna till att hitta skruvar och ställa in skidor. Mycket att lära! Vid två-tiden kom det även in en mor som ville ha en skidlektion till sin dotter. Den fick jag ta hand om och lovade att komma ner om 20 minuter så kunde vi börja då. När jag kände mig klar och gick ut upptäckte jag snart att nej, Olivia, du är inte klar. Där stod jag i min skidlärarutstyrsel(som är tokfin) och timberlandkängor utan skidor. Det blev till att vända och sen springa ut och ha min första skidlektion! Gick väldigt bra, de skulle troligtvis boka mig i morgon till kusinen! Boost.
Nu ska jag faktiskt gå och packa upp, kände inte riktigt för det igår. Då visste jag inte ens om jag ville stanna. Nu ska jag packa upp och det känns riktigt bra. Mitt rum börjar likna något. Återkommer med bilder.
Kram

Kommentarer
Postat av: Gudrun

You rock, girl! Det är klart att de vill boka dig, om och om igen!

2012-01-15 @ 20:55:44
URL: http://velourpojkenalfons.blogg.se/
Postat av: mamma o kajsa

ja men eller hur - du kommer att vara fullbokad!

2012-01-15 @ 21:28:41
Postat av: mamma och kajsa

du kommer att vara fullbokad!

2012-01-15 @ 21:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0