En vecka kvar

Norsk mjölk smakar inte densamma som svensk mjölk. Inte ens när den är vanlig. Skumma kultur, okej att den smakar annorlunda men den vanliga mjölken kan väl ändå vara lite lik...
Vad är skillnaden på de norska korna?
Sitter och försöker få den att smaka som svensk mjölk här i vardagsrummet. Första dagen med Danske lege är avklarad!
Dagen började med att jag vaknade och insåg att jag inte kunde andas. Tills jag öppnade munnen. Näsan var helt stängd. Glädjen spred sig dock snabbt, ett bevis på att jag håller på att bli frisk!
Vet inte om jag har förklarat vad de danske legerne är för något så det ska jag göra nu. Ca 120 utvecklingshämmade människor från Danmark med deras hjälpare och ledare som kommer hit en vecka varje år. De väljer själva om de vill åka längdskidor eller slalom och så hjälper vi dem med det. Jag och Rune blev satt på längdskidorna den här veckan så idag har jag åkt längdskidor hela dagen! Hörde du det, Maria :)
Jag har till och med lärt ut det! Och ja, jag tycker själv att det är sjukt.
Har sammanlagt åkt ca 4-5 km i varv om 400/700 m, allt i blandad fart. Har åkt runt och pratat lite, skrattat, undervisat, varit tysta och bara njutit av de -6 och den strålande solen vi har haft idag!
Kul att det händer något.
Solen försvann dock efter ett tag, inte helt oväntat, och då blev det förbannat kallt. Sis, nu vet jag hur du har känt!
Var hemma vid fyra-tiden och, mamma lyssna, jag har städat hela köket och korridoren! Nu är det så rent som det går att få det (inte så rent...) men alltid något.
Kvällen bjuder troligtvis på middag nere på hotellet och sen lite afterskii med Danske-gänget.
So long

Kommentarer
Postat av: mamma

Låter som en helt ok dag. Ser fram emot att få sällskap i spåret. Tjejvasan nästa år eller?:-)Städat - nu blir jag orolig - är det så skitigt:-) Puss och kram från ett mörkt Arlanda där snön nu ligger centimetertjock. kanske kan det blir skidor till helgen:-)

2012-01-23 @ 17:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0