Framme i Bjorli

Nu har jag efter mycket om och men hittat en plats i stugan med internet. Jag befinner mig i en soffa från sena 70-talet och med ett internet inte mycket yngre.
Min resa igår var intressant, skrev om tåget jag satt på. Tåget blev senare buss då det varit en olycka med ett godståg på spåret längre fram. Inte det jag hoppats på med min packning men det gick det med. Till slut satt jag på tåget mot Bjorli efter att några snälla norrmän hjälpt mig med mitt baggage.
"Vad har du packet, har du bly i vasken din?"

När jag kom fram blev jag hämtad och fick en liten tur i området, fick se skidskolan, skiduthyrningen och caféet. Allt var väldigt fint och mina förväntningar på stugan blev dock genast lite högre. Det var ett misstag.
In kommer jag och möts av en stående säng, går lite längre in och möts av stora soppåsar, blir hänvisad till mitt rum, som hade fått uppdrag som förråd innan jag kom. Där inne stod det några fåtöljer, lite bord och lite annat smått och gott som inte skulle stå där. Jag började genast flytta över detta till rummet mitt emot som nu har fått uppdrag som förråd. Det är gott om sängar för er som vill komma och hälsa på, tror vi har ca 8 st, varav 2 som faktiskt står i riktiga rum. Det är min och den andre är Hennings, min rumskamrat från Danmark.
Det kändes inte alls bra när jag gick och la mig igår. Internet fanns det inge, mobilen fungerade inte och jag kände mig helt ensam. Jag ringde mamma och stortjöt. Jag ringde Erik och stortjöt. Stackarn, utekväll med pojkarna och blir störd så. Sådant som händer när man har en jänta och ta hand om :)
Jag somnade dock till slut efter mycket tårar och tankar.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är så stark och fixar allt! Skickar cyberrnergi och massor av kramar! Älskar dig! Puss

2012-01-15 @ 18:40:20
Postat av: Gudrun

Åh, det känns snart bättre även om det känns omöjligt just nu! Menar du att det finns ett ställe värre än J59? Det är inte möjligt... Kramar till dig från oss alla!

2012-01-15 @ 19:31:41
URL: http://velourpojkenalfons.blogg.se/
Postat av: mamma

J59 - hur kunde jag glömma. Är den så illa? Puss

2012-01-15 @ 19:35:33
Postat av: Gudrun

Olivia - testa att klaga lite på städningen så kanske något oväntat inträffar! Om du behöver mer tips -hör av dig till mamma och mig! Vi är världsmästare i den grenen!

2012-01-15 @ 20:22:37
URL: http://velourpojkenalfons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0