Maskerad och norrsken

Äntligen är natten över! Trodde jag skulle dö varannan timme.
Det har blåst hur mycket som helst! Tack och lov har vi inga träd omkring oss men liftstolparna var tillräckliga för att oroa sönder mig.
Gårdagen var verkligen trevlig. Middag på hotellet och sen maskeradfest för alla som är här. Otroligt hur mycket de har planerat! Blev inte så sent, gick hem vid tolv-tiden och försökte då påbörja min alldeles för korta natt.
Glömde berätta om min skräck när jag gick hem i tisdags.
Gick från hotellet vid elva, verkligen inte långt hem men var kallt och mörkt. När jag kollar upp på himmelen ser jag hela bergets skugga och bakom detta ett blått, starkt ljus.
Nog för att jorden ska gå under 2012 tänkte jag men de kunde väl vänta tills sista december åtminstonde. Jag var så rädd. Jag småsprang hem och ringde mamma(nej, inte redo att flytta hemifrån än). Troligtvis norrskenet sa hon och visst, jag googlade norrsken och där var det. Min skräck.
Hoppas dock att jag får se det igen, för vackert var det men vore kul om man kunde titta också och inte blunda och springa hem.
Ut i blåsten!
Hej.

Kommentarer
Postat av: mamma

god morgon - kolla bilden jag skickade - den kanske finns i dagens unt på nätet också. Jag vill också se norrsken!

2012-01-26 @ 08:57:03
Postat av: Maria

Haha, söting!

Häftigt, jag vill med se norrsken!

Saknar dej, skitkul att du skriver så ofta och BRA!

många gosiga kramar

2012-01-26 @ 09:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0